Bannerproduktion: fra tryk til færdig reklamemiddel

Der skæres, svejses og udføres snørehuller. Bannere hører til kategorien „Tryk i storformat“, og de løber igennem flere bearbejdningstrin i produktionen. Følg vores eksempelbanners vej gennem disse trin til det færdige produkt. I vejledningen Bannerdesign for AHOJ! Souvenirmanufaktur forklarer vi, hvordan designprocessen af et reklamebanner forløber: Fra kundens briefing, designideen og udviklingen af banneret i InDesign til eksporten af de færdige trykfiler. I dette indslag arbejder vi direkte med de fire trin og viser ved hjælp af tre små videoer, hvordan produktionen af banneret forløber.

Opret trykfiler: Photoshop, Illustrator or InDesign?

Der findes et hav af programmer til kreativ produktion. Uanset om billedmontage, logodesign eller tidsskriftslayout: Softwarevirksomheden Adobe alene tilbyder masser af programmer, som er henvendt til specielle anvendelsesområder. I denne workshop lærer du, hvilket program der er beregnet til hvilket anvendelsesformål og hvorfor.

CMYK-farver: dybsort, turkis, vinrød m.fl.

Leder du efter værdierne for CMYK-farver som f.eks. beige, turkis, vinrød, orange, citrongul, majgrøn eller dybsort? Sammen med vores trykeksperter har vi fremstillet en omfattende liste over CMYK-farver i forskellige nuancer – fra refleksrød, majgrøn og citrongul til natblå og chokoladebrun.

InDesign-vejledning: letskumsplade med konturskæring

Vi kender dem godt: Skiltene foran virksomheders indgange. Små, mellemstore, store, og i de fleste tilfælde firkantede! Hvis man vil bryde ud af denne skiltemonotoni, kunne svaret være “konturskæring”. For med et reklameskilt med konturskæring kan man udføre en helt individuel form. I denne workshop lærer du, hvordan du opretter trykfilerne korrekt for en letskumsplade med konturskæring.

Tid til skrifttyper i nåndskrift : gratis skrifttyper i håndskrift som download

Til plakater, invitationer, postkort, mailings og andre tryksager: Skrifttyper i håndskrift er klassiske, personlige og sætter deres præg på tingene med simple designs. Med vores udvalg af skrifttyper i håndskrift fås disse fonte gratis med få klik: For designs med blikfangpotentiale!

InDesign: tilføj, formater og administrer sidetal – Basics-Vejledning

Adobe-programmet InDesign er et af de mest almindelige værktøjer til at udvikle og redigere layouts. Hvis du opretter sidetal i InDesign til kataloger eller magasiner, kan disse med få klik anordnes og formateres hen over alle sider. I vores InDesign Basics-vejledning viser vi dig, hvordan du bruger disse funktioner, og hvad du også skal være opmærksom på, når du opretter dine trykfiler.

Fritlægning af hår – Photoshop Basics-Vejledning

At fritlægge flyvende krøller eller pjusket hår i Photoshop kræver en gang imellem meget tålmodighed og den rigtige fritlægningsteknik alt efter objekt, billedopløsning og farvekontraster. I denne vejledning viser vi dig en pæn og effektiv måde, hvordan du kan fritlægge hår i Photoshop, nemlig via farvekanalen. Derudover anskueliggør vi, hvilke kriterier et billede bør opfylde, så du efter mange timers redigering ikke skal konstatere, at en fritlægning ikke kan betale sig her.

Opret en vignet i Photoshop – Photoshop basics-vejledning

Det, som ved mange billedoptagelser ofte bliver betegnet som objektivfejl, kan i billedredigeringsprogrammer genereres kunstigt og give billedet en helt ny tilsigtet effekt: Vignetten. Ved de mørke billedkanter opstår der ofte en nostalgisk følelse, fordi de minder om originaloptagelser fra gamle dage. I denne vejledning viser vi, hvordan du hurtigt og nemt kan oprette en vignet i Photoshop, og hvilke effekter du kan generere.

InDesign-vejledning: folder med seks sider I M65

Foldere findes i mange forskellige varianter, former og formater. De er meget velegnet til at formidle informationer så overskueligt og ordnet som muligt. Denne vejledning handler om en folder i stående format med et design i liggende format. Her får du at vide, hvordan man gør det, og hvad man skal være opmærksom på.

Bannerdesign til AHOJ! Souvenirmanufaktur

PVC-bannere er et fantastisk medie til at kunne præsentere ens eget mærke på en påfaldende måde. I messehaller, på byggepladshegn eller ved idrætsarrangementer bliver disse klassikere hurtigt til blikfang. Vi gav vores Facebook-fans for nylig mulighed for at blive overbevist om dette reklamemedies kvaliteter. Ved vores bannerkonkurrence var det til sidst AHOJ! Souvenirmanufaktur fra Berlin, som kun glæde sig over at have vundet et professionelt designet reklamebanner med tilhørende tryk. Vi udnyttede lejligheden til at lave en videovejledning om emnet!