250.000 gange „ja!“ til klimabeskyttelse

E-commerce-virksomhed Onlineprinters når milepæl

Med en kvart million klimaneutralt trykte ordrer har onlinetrykkeriet Onlineprinters nået en vigtig milepæl: 250.000 gange har e-commerce-virksomhedens kunder bevidst besluttet sig for at kompensere for alle CO2-emissioner, som opstår ved fremstillingen af trykprodukterne, ved at støtte et klimabeskyttelsesprojekt. Siden indførelsen af klimaneutralt tryk i 2013 hos Onlineprinters er der blevet kompenseret for 7.900 tons CO2. Det svarer til den mængde kuldioxid, som en bil ville udlede, hvis den kørte en strækning, der svarer til alle veje i hele verden: ca. 32 millioner kilometer.

Ved 250.000 ordrer kompenserede Onlineprinters-kunder for deres CO2-emissioner

Klimaneutralt tryk med bare ét klik

„Ordretallet på 250.000 er sensationelt. Det viser, at vores kunder ønsker at handle bæredygtigt, og at Onlineprinters er engageret i miljøbeskyttelse“, kommenterer CEO Michael Fries. Netop inden for forretningsmodellen onlinetryk kan trykte reklamemidler produceres ressourcebesparende takket være den store mængde af ordrer. Alligevel kan CO2-emissioner ikke helt undgås. Derfor kan kunder ved bestillingen i onlineshoppen kompensere for den uundgåelige mængde af CO2 ved hjælp af et bidrag, der svarer til mindre end en procent af købsprisen. I den forbindelse vælger man sit ønskede projekt med klimabeskyttelseseffekt som f.eks. beplantning af skovarealer eller udbygning af vedvarende energikilder.

Omfattende klimabeskyttelsesstrategi

I samarbejde med ClimatePartner oprettes der et ID og en QR-kode for det bestilte trykprodukt, som slutkunderne kan bruge til at kunne følge med i ordredetaljerne. „Vi stiller vores IT-løsninger til rådighed for næsten 1.000 trykkerier i Europa. Siden 2013 er der takket være klimabeskyttelsesprojekterne således blevet kompenseret for CO2-emissioner fra langt over 1.000.000 ordrer. Onlineprinters alene har udført i alt 25 % af alle ordrer på en klimaneutral måde og går således forrest i branchen“, forklarer Moritz Lehmkuhl, Managing Director hos ClimatePartner. Den nyeste gencertificering med det franske miljømærke Imprim’Vert („Grønt tryk“) bekræfter Onlineprinters’ klimabeskyttelsesstrategi ved flere stationer i produktionskæden.