Skift i virksomhedsledelsen: Roland Keppler bliver ny CEO hos Onlineprinters

Onlineprinters, et af Europas største onlinetrykkerier, får nu en ny CEO: Fra 1. juli overtager Roland Keppler (55) stillingen som adm. direktør fra dr. Michael Fries, som efter fem år i spidsen af virksomheden søger nye udfordringer. Takket være sine tidligere stillinger råder Roland Keppler over grundig knowhow inden for virksomhedsudvikling og internationalisering af business-services-virksomheder. Han vil fortsætte Onlineprinters-gruppens internationale vækstkurs og yderligere intensivere det konsekvente fokus på kundernes behov. Han skal lede virksomheden sammen med CCO Christian Würst og CFO Dirk A. Müller.

Tidligere i karrieren stod Roland Keppler i spidsen for flere kendte virksomheder, hvor digitalisering af forretningsmodellen, fremstød på nye internationale markeder og et konsekvent fokus på kundernes behov spillede en central rolle. Keppler, som er uddannet ingeniør i virksomhedsledelse, har været adm. direktør i firmaer som Europcar biludlejning, delebiludbyderen car2go og flyselskabet TUIfly.

Roland Keppler bliver ny CEO hos Onlineprinters

Kundefokus som grundpille i den disruptive onlinetrykmodel

Kundefokus som grundpille i den disruptive online„Vi er meget glade for, at vi med Roland Keppler har fået en yderst erfaren leder fra business-services-miljøet til Onlineprinters-gruppen. Han kommer med nye impulser til at forberede gruppen til de fremtidige opgaver og yderligere at etablere den disruptive onlinetrykmodel på internationalt plan. Roland Kepplers store erfaring vil hjælpe os med at udbygge vores stærke markedsposition med et klart fokus på kundernes behov“, siger Walter Meyer, grundlægger af Onlineprinters og medlem af virksomhedens rådgivende udvalg. Dr. Michael Fries forlader virksomheden den 30.6.2019 efter fem år som CEO efter eget ønske for at beskæftige sig med andre opgaver. Under hans ledelse er virksomheden vokset væsentligt, med LaserTryk og Solopress har den overtaget to europæiske virksomheder, som er markedsførende i hver deres land, og den har udviklet sig til en stor e-commerce-gruppe med en omsætning på over 200 millioner euro. Walter Meyer udtaler: „Jeg vil gerne sige tak til Michael Fries for hans meget succesfulde arbejde.“trykmodel

Udbygning af den førende internationale markedsposition

Onlineprinters’ vækstkurs er siden 2016 blevet understøttet af Bregal Unternehmerkapital som hovedaktionær og Project A Ventures. I fællesskab er der siden da blevet investeret i en yderligere digitalisering af produktionsprocesserne og i onlinemarketingkompetence. Onlineprinters-gruppen har udbygget forretningen kraftigt på internationalt plan og er i dag aktiv i 30 lande. Derudover er det lykkedes for Onlineprinters at lancere mange nye produkter samt at dække talrige behov fra kunderne takket være nye tilbud som f.eks. en portal til storkunder (corporate portal). I det forgangne regnskabsår har Onlineprinters, i Tyskland kendt under mærket diedruckerei.de, fremstillet flere end 3,2 milliarder individuelle trykprodukter. Virksomheden var tidligt ude med at fastlægge sin egen kurs på et foranderligt marked og har opnået en fremragende markedsposition med et erfarent team. „Vi ønsker fortsat at vokse dynamisk på internationalt plan, integrere gruppens virksomheder yderligere og vinde nye kunder ved hjælp af innovationer. Jeg glæder mig til de kommende opgaver“, fortæller Keppler.

Pressekontakt:

Patrick Piecha
Leder Presse & PR

press@onlineprinters.com
Tlf.: +49 9161 6209807
Venligst log ind
Glemt adgangskode
Opret ny kundekonto
Indtast din e-mailadresse
Ny hos ONLINEPRINTERS? Registrer dig nu
Kontroller venligst din e-mailadresse
Efter bekræftelse vil vi sende dig en URL, som er gyldig i 1 time samt yderligere instruktioner til at nulstille din adgangskode.
Indtast din e-mailadresse
Gentag din adgangskode
Vi anvender de data, som du oplyser til os til oprettelsen af en kundekonto samt til at udføre din bestilling. Hvis du har købt et produkt, kan vi efterfølgende sende dig anbefalinger til lignende produkter via e-mail. Send os en kort besked eller vælg Annuller i e-mailen, hvis du ikke vil modtage disse anbefalinger. Yderligere informationer finder du under Databeskyttelse.
Har du allerede en kundekonto? Log ind