En million kunder: Succesen har mange ansigter

Betydningen af den internationale forretning vokser fortsat

Siden januar 2017 har Onlineprinters fået over 400.000 nye kunder og har nu sagt velkommen til kunde nr. 1 million. „En million kunder. Dette tal står for mange kreative trykprodukter, som vi har fremstillet for vores kunder inden for de seneste 14 år“, siger dr. Michael Fries, CEO hos Onlineprinters, og præsenterer kunsttrykket „Customer Globe“, som er blevet randomiseret med softwaren „Mosaic“ fra teknikpartneren HP i samarbejde med reklamebureauet gyro. Der bliver fremstillet 1.000 individuelle eksemplarer af trykket, som gives som gave til trofaste kunder. „Der er ingen grænser for kreativiteten inden for onlinetryk. Vores kunsttryk står for mangfoldigheden hos vores kunder og deres projekter. Hvert af de tusind trykte eksemplarer fra serien er baseret på det samme udkast og alligevel et unikum“, fortæller dr. Michael Fries.

Onlineprinters siger velkommen til kunde nr. 1 million med kunsttrykket „Customer Globe“

International omsætningsandel vokser

Onlineprinters leverer i dag i overvejende grad til businesskunder i over 30 lande i Europa. I Tyskland skaber virksomheden ca. 30 procent af dens samlede omsætning under mærket diedruckerei.de. Betydningen af onlinetrykkeriets omsætning i udlandet er vokset fra 2012 til 2014. Det kan forklares med, at der i den periode blev sat yderligere skub i den internationalisering, der blev startet i 2008. Efter købet af Solopress, markedsførende inden for onlinetryk i UK, og tilslutningen af LaserTryk, markedsførende i de skandinaviske lande, i Onlineprinters-gruppen, er Onlineprinters kommet i top 3 blandt onlinetrykkerier i Europa. Onlineprinters’ CEO betegner internationaliseringen som drivkraften for virksomhedens succes.

Hos Onlineprinters arbejder mennesker fra 40 lande sammen om succesen: „Det kræver tolerance og hensyntagen, når mange nationaliteter mødes. Det kendetegner vores virksomhedskultur“, pointerer dr. Michael Fries.