Onlineprinters investerer mere end fem millioner euro i produktionen

Mere trykkapacitet på grund af stigende ordretal

Onlineprinters har i de seneste måneder investeret ca. fem millioner euro i produktionen på firmaets hovedsæde i Neustadt an der Aisch i Tyskland. Den største del blev brugt til købet af nye trykmaskiner. E-commerce-virksomheden udvider sin markedsposition som største trykvirksomhed i Europa, som trykker papirark i formatområdet 3b (ca. 70 x 100 cm). Onlineprinters-virksomhedsgruppen, som i Europa optræder under mærket af samme navn, og som i Tyskland er kendt under navnet diedruckerei.de og i Storbritannien som Solopress, har efterhånden flere end 900 medarbejdere.

Anskaffelsestrends styrker onlinetryk

Fortsat stigende ordretal i onlinetrykkeriet har gjort disse investeringer nødvendige. Dr. Michael Fries, Onlineprinters-CEO, kommenterer anskaffelserne: „Vi ser to centrale trends inden for anskaffelsen af erhvervstryksager: Behovet for små oplag og ønsket om, at trykprodukter skal kunne skaffes hurtigt. Det gælder både for flyers som for hæfter/magasiner og endda for messebehov. Det indretter vi os efter, så mange af vores produkter får man allerede leveret dagen efter bestillingen takket være muligheden for tryk samme dag og ekspresforsendelse.“ Efterspørgslen efter hurtig levering stiger år efter år. Kriteriet hurtighed får derfor en stadig vigtigere betydning ved investeringen i yderligere trykanlæg hos Onlineprinters.

Trykteknologi fra HP og Heidelberg

Efter anskaffelsen af endnu en digitaltrykmaskine af typen HP Indigo 12000 til udvidelsen af kapaciteterne inden for små oplag og ekspresproduktion samt købet af diverse efterbehandlingsmaskiner er trykkapaciteterne på området offsettryk blevet udvidet med en Heidelberg Speedmaster XL 106-8-P 18K. Den råder over den højeste grad af automatisering, som findes på markedet for offsettrykmaskiner lige nu. I den specifikke udførelse råder anlægget over et fuldautomatisk, simultant pladeskift og regulerer farven spektrofotometrisk inline under produktionen. Den højtydende kontrolstation Prinect Press Center XL 2 er blevet udviklet til meget høje produktivitetskrav. Et fuldautomatisk ordreskift fra det sidste til det første ark sørger for endnu mere effektivitet.

Fastmotion-optagelse:

I løbet af tre uger blev den nye Heidelberg Speedmaster XL 106-8-P 18K opstillet hos Onlineprinters på firmaets hovedsæde i Neustadt an der Aisch i Tyskland. Fastmotion-optagelsen viser, hvordan maskinen bliver installeret på fabrikken.

Et blik ind i Onlineprinters’ maskinpark på hovedsædet
Et blik ind i Onlineprinters’ maskinpark på hovedsædet i Neustadt an der Aisch.